Kdekdo z lidí nemajících patřičné zkušenosti se může skutečně domnívat, že podnikatel, který si založí na internetu web a na něm něco nabídne svým zákazníkům, musí nezbytně uspět. Že jsou na internetu spousty lidí a mezi nimi zřejmě musí být dost těch, kdo mají právě o takovou nabídku zájem. Vždyť každý člověk potřebuje něco, takže je nemyslitelné, aby se našlo něco, co by tu nebylo žádoucí po nikoho.
Jenže jaká je realita? Někdy skutečně taková, jenže někdy i naprosto odlišná. Někdy někdo nabízí něco na internetu a obchody se mu tu hýbou a peníze jenom sypou, ale není to rozhodně osudem všech, kdo se rozhodli zkusit své štěstí právě tímto způsobem. Je i hodně těch, kdo si své podnikatelské weby zřídili, něco na nich uveřejnili, jenže reakce ze strany ostatních lidí a potenciálních zákazníků už se nedočkali.
Proč se některým internetovým podnikatelům daří třeba i všechno, na co jenom sáhnou, zatímco ti druzí sotva vyžijí z malých příjmů nebo možná ani to ne?
Problémem je návštěvnost webů, která nemusí být vždycky taková, jak by si to internetoví podnikatelé přáli. Stačí, aby někdo opomenul nebo podcenil PPC a SEO, a v tu ránu se může stát web nezajímavým pro všechny, jež měl oslovit.
I když on se vlastně nezajímavým nestane. Jenom to tak vypadá vzhledem k tomu, že je na něm minimální nebo třeba i nulová návštěvnost. Ve skutečnosti je takový web často opomíjen jenom proto, že jakožto neoptimalizovaný a nepropagovaný vůbec nepřijde lidem na oči. A když už, pak jen náhodou. A je jasné, že když nějakou nabídku nikdo nenajde, není tato využita.
Ovšem naštěstí tu je i optimalizace pro internetové vyhledávače. Ale co to vlastně je? Optimalizace SEO – jak na to? Co tu udělat a proč? To mnoho laiků neví. A ti, kdo to ví, nejednou vsadí na pochybné návody od pouhých rádoby znalců na internetu, a tím si moc nepomohou. A tak je lepší nechat optimalizaci na odbornících.