Každá firma, ať už se jedná o malý rodinný podnik, či velký nadnárodní koncern, byla založena především proto, aby svému majiteli či majitelům přinášela zisk. Příliš nezáleží na tom, co říkají ve svých reklamách. Vždy jde v první řadě o peníze.
K tomu je však potřeba, aby přicházeli stále noví zákazníci, a zároveň abychom si udrželi i ty stávající. A to není rozhodně snadný úkol, zvláště když vezmeme v úvahu, že konkurence se snaží o to samé. Záleží tedy hlavně na tom, kdo zvolí lepší marketingovou strategii.
Ta se obvykle sestává z jednoho či více způsobů propagace, zvolených tak, aby se navzájem doplňovaly, a aby byl dohromady jejich efekt co největší. A ačkoliv široká veřejnost zná především reklamu, zvláště pak tu televizní, rozhodně to není jediná možnost.
Velmi využívaná je i úprava webových stránek firmy tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil odkaz na ni v seznamu výsledků na jednom z předních míst.
K tomu je však potřeba nejen to, aby se upravil web samotný. Je zároveň také nutné vyhledávač přesvědčit, že se jedná o relevantní web, o kterém se často mluví. K tomuto účelu sloučí SEO články.
Jedná se o kratší články, uveřejněné na různých doménách, které obsahují jak dané klíčové slovo, tak i odkaz na daný web. Jejich účelem je přesvědčit vyhledávač, že se o daném odkazu mluví mnohem více, než je tomu ve skutečnosti, a že se jedná o relevantní odkaz, který patří v seznamu výsledků na některé z předních míst.
Je samozřejmě jasné, že těchto článků je potřeba napsat poměrně velké množství za krátkou dobu. Nelze čekat, že když uveřejníme jeden za půl roku, že to bude mít nějaký efekt. K tomu je však potřeba poměrně velkého množství lidí. I to je důvod, proč se podnikatelé obrací s tímto úkolem na externí firmy. Rozhodně je to vyjde levněji. A o to jde především.