Nikdo z internetových podnikatelů není úspěšný, dokud si nedokáže spolehlivě vydělat jak na provozování svého byznysu, tak i na své vlastní živobytí. Dokud mu jeho podnikání nevynáší aspoň tolik, aby to stálo za to, nelze mluvit o úspěchu. A kdo neslaví v podnikání úspěchy, ten míří ke krachu. Což ale nikdo ze soukromých podnikatelů nechce, a proto se musí každý starat, aby mu to vynášelo dost, nebo raději ještě víc než dost.
A co to znamená pro internetové podnikatele? Především to, že si tito musí pořídit web, na který míří dostatek návštěvníků, a na něm uveřejnit takové nabídky, za jaké jsou návštěvníci ochotni platit.
Ale zejména s tou návštěvností je to často složité. Člověk si sice může přát, aby mu na jeho web mířily zástupy zájemců, aby měl maximum zákazníků, jaké dokáže uspokojit, jenže to se nikomu jen tak samo od sebe nesplní. Takové štěstí mají jenom ti, kdo provozují dokonalý web těšící se přízni internetových vyhledávačů.
Proč je tomu tak? V zásadě je to prosté. Každý web a jeho obsah může mít své nedostatky. A internetové vyhledávače, které prohledávají obsah internetu, tento zpracovávají a třídí, a nakonec předkládají hledající internetové veřejnosti uspořádaný podle kvality a relevance, tedy podle toho, nakolik která nabídka odpovídá nastaveným kritériím, zkrátka nabízejí lidem něco tak, že to přímo svádí k otevření, zatímco to méně dokonalé odsunou do pozadí, kde to sotva někdo bude hledat.
A kdo se nechce smířit s osudem outsidera, kdo nechce, aby byl jeho podnikatelský web stranou zájmu vyhledávačů a lidí? Ten musí vsadit na pomoc jménem SEO a PPC. Protože jenom to dokáže pomoci se získáním ideální pozice ve vyhledávačích a s větší popularitou a návštěvností.
A věřte tomu, že tu nejde o formy pomoci, mezi nimiž by se mělo vybírat, nejde o souboj SEO vs. PPC. Při boji za vyšší návštěvnost webu přijde vhod zaručeně obojí.