Jak fungují slevy na nákup od influencerů?

Kdo to vůbec jsou ti influenceři? Jedná se o označení pro ty, kteří tvoří nějaký obsah prostřednictvím internetu a především na sociálních sítích. To znamená YouTube, Instagram, Twitch, Twitter a mnoho dalších sociálních sítí. Tito influenceři poté získávají fanoušky, které zajímá obsah, který tvoří a tím si budují svoji základnu fanoušků, kterým můžou předávat dál svůj obsah. Obecně platí, že čím více sledujících mají, tím větší výdělky mají a tím větší je šance, že získají nějakou spolupráci.

nakupování

Spolupráce s influencery fungují různými způsoby. Záleží na tom, jak se daná firma s influencerem dohodne a jaké si nastaví podmínky. Většinou jde o to, aby na svých sociálních sítích zpropagovali nějaký produkt nebo službu. Někdy je odměnou za tuto práci onen produkt zdarma, někdy je to třeba možnost vybrat si další věci zdarma z nabídky dané firmy a někdy je to finanční odměna, která může být v řádku tisíců ale i klidně stotisíců. Především v zahraničí není žádnou výjimkou, že za takovou reklamu dostanou i odměnu v řádu miliónů. Influencerstvím se dají vydělat velmi pěkné peníze, ale samozřejmě má taková práce i své stinné stránky, jako například ztráta soukromí, nejisté měsíční výdělky a podobně.

platba

A jak to tedy funguje se slevami pro zákazníky? Některé firmy poskytují influencerům i slevový kód, který mohou zveřejnit pro své fanoušky a ti pak získají slevu na nákup. Většinou, pokud to udělají, dostane nějakou odměnu i influencer, přes jehož odkaz nakoupí. Ve většině případů se jedná o slevu 5 – 30 %, záleží na dohodnutých podmínkách. V Česku na tomto principu funguje mnoho firem, například e-shop s módou About you poskytuje About you slevový kód influencerům a ti o nabídnou svým sledujícím. Je to tedy prospěšné pro všechny tři strany. Zákazníci získají slevu, e-shop větší výdělky a influencer povětšinou bonus z nákupu.